Oficiální premiéra sériového vozu se odehrála krátce před startem Tisíce mil. Přesto neváhala nést kůži na trh. Přihlásila dva vozy, jeden otevřený, druhý zavřený. Právě ten se měl stát jejím velkým trumfem. Jeho karoserii navrhl sám Ing. Paul Jaray (1889-1974), apoštol aerodynamiky, která se v té době dostala do popředí zájmu velkých výrobců. Janeček pozval Jaraye do Prahy, kterou ostatně vídeňský rodák dobře znal, protože zde studoval na technice. Slavný konstruktér navrhl během několika dnů tvary závodního kupé. Bohužel se dodnes nepodařilo prokázat, kde karoserii vyrobili. Z logiky věci se zdá, že vznikla spíše v Kvasinách. Měli tam tým pracovníků zaškolených na stavbu dřevných koster, materiál i nezbytné strojové vybavení. Závodní kupé Jawa pro 1000 mil československých z roku 1934 jako by mělo dvě tváře. Při pohledu shora, z boku a zezadu vypadal vůz opravdu avantgardně a bojovně, zejména díky prodloužené zádi s mohutnou svislou stabilizační plochou. Zato zepředu měl k eleganci daleko.
Nakladatelství: Moto Public
Město: Praze
Počet stran: 200
Spoluautor: Vladimír Holoubek
ISBN: 80-239-4071-6